P som i pedantisk och petig..

Nu sitter P bredvid mig här i soffan och jobbar på midsommarfestinbjudan. Hon startade med den imorse och kommer nog inte vara klar förrän om två dagar om jag känner henne rätt.. Men fin blir den allt.

Helgen har handlat om fotboll och trots att vi förlorade våra två första matcher så hamnade vi efter två vinster i final! Föräldrarna och killarna i laget var helt till sig och trots storförlust mot ettalaget i finalen var det idel glada miner och överlyckliga tonåringar. Själv har jag aldrig varit med om en turnering där man kommer tvåa (av sju lag) med tre förluster och minusmålskillnad, men man får ju spela smart och efter reglerna som gäller vart man än kommer, eller hur?!?
Efteråt blev vi bjudna på lasagne hos min hjälptränares tjejs föräldrar som var glada att ha andra europeer på besök. De är från Italien och trots att de bott här i över 50 år kunde man tydligt höra den italienska dialekten.
Veckan som kommer blir idel organisation med olika fotbollslag, få P att springa sig i form, några säsongsavslutande sista snowboardåk och fortsatt jobbletande. Solen börjar titta fram allt oftare och vi kan knappt bärga oss att hoppa i sjön. Den måste dock bli ett par grader varmare innan vi två badkrukor doppar oss för första gången i år.
Som fotnot så är det idag årsdagen av vår första dejt. Ingen av oss har och kommer någonsin ångra det beslutet! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback