Mer smycken och BW

Jag var riktigt produktiv i fredags vill jag lova! Jag gjorde 11 olika armband på fem timmar. Sen när vi skulle gå och lägga oss hade jag suttit i skräddarställning så länge att benen vek sig under mig när jag ställde mig upp. Jag kände mig i den stunden som en halvpigg 90-åring med benskörhet, haha!

 

 

 

Igår var ännu en fantastisk dag på BW som gick i hoppets tecken. Trots att det var en solig lördag var det helt ok med folk i backen. Vi har lärt oss att om man bara  håller sig ifrån "mitten" av systemet och åker ut på sidorna så är man hyfsat själv fortfarande. Vi hoppade som sagt en hel del och försökte få det på kort, gick sådäär :)

 

 

 

 

 

Nu har vi varit här såpass länge att man börjat tänka på engelska och börjar blanda ihop sve och eng och hör inte riktigt vad som är rätt på vilket språk. Detta gör att vi låter som om vi lärde oss engelska på flyget över ungefär! Tex på middagen med Nikki och James så kläckte vi ur oss varsinn härlig svengelsk groda, haha! På tal om hur jag blev fotbollstränare flyger det fram "I sort of just slipped in on a banana peal" varav jag möts av två fågelholkar till svar, haha! Då bryter både J och jag ihop och försöker förklara att jag råkade direktöversätta ett svenskt ordspråk som uppenbarligen inte finns i engelskan.

Efter middagen när vi sitter framför brasan och lyssnar på musik frågar James vilken sorts musik vi gillar när J slänger ur sig "I'm an Alleater". Ännu en skrattsalva bryter ut och James bestämmer sig för att anamma det uttrycket och lansera det på engelska, han gillar att förnya sitt ordförråd menar han :)

J har även kläckt ur sig grodor på svenska, som när han tyckte det skulle bli skönt att "sova in" en morgon (sleep in = sovmorgon).

 

Idag är det Superbowl och nästan alla TV-kanaler visar olika företags specialpriser på ALLT inför detta spektakel. Tex verkar det som om man MÅSTE äta pizza till SB för varenda pizzaställe i hela nordamerika har specialpriser på sina pizzor denna veckan. Vi får väl ta seden dit vi kommer och trycka i oss en pizza till matchen sen också då. Vi ska försöka få någon plats på en sportbar för att se matchen, får se hur det går :)

 

Later


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback