Bio

Igår kväll beslutade vi oss för att gå på bio och se Avatar 3D. Vi hade försökt få biljetter redan i tisdags men då var alla föreställningar utsålda. Det smått knasiga systemet med bio här (och i usa) är att man står i kö utanför biografen (som inte öppnar dörrarna in förrän insläppet till filmen är) för att så fort dörrarna slås upp rusa in och få tag i de bästa platserna. Biljetterna är inte numrerade utan först till kvarn. Vi fick helt ok platser utan att använda armbågarna för mycket och såg bra hela tiden.

 

Filmen var fantastiskt gjord, den andra världen de är i var makalös att se och vi insåg snart att om man vill se denna filmen så ska den ses på bio och i 3D, då 3D-effekterna höjde filmen. Storyn hade man väl sett tidigare kändes det som men helt klart en sevärd film. Jag tyckte dock att det var väldigt dyrt med bio här (ändå en bra bit billigare än hemma) men det löste sig bra till slut iaf. Vi hade nämligen pratat om att ev se New Moon om det inte fanns biljetter till Avatar. Jag har längtat efter New Moon sedan jag såg Twilight :) Men tack vare det konstiga (men smått käcka) systemet smög vi oss helt enkelt in i nästa salong efter vår film var klar, missade ca 20 min i början men fick iaf se nästan hela New Moon med, för samma pris, hehe! Helt klart värt det!

 

Kvällens höjdpunkt idag var att jag fick försöka mig på att vara frisör på J :) Efter mycket om och men så blev det till slut en frisyr av det hela och den blev tom godkänd också så det kommer jag kanske få fortsätta med. Skulle behöva toppa mitt eget hår med men det gör jag nog hellre själv än att låta J ge sig på det, jag har ändå gjort det många gånger förr :)

 

Igår kväll vid läggdags hade vi svårt att sova så vi beslöt oss för en omgång med Namnleken (person 1 säger ett namn och person 2 säger ett namn som börjar på samma bokstav som 1ans namn slutade på. Tex Sten - Niklas - Sara - Anna osv). Vi är nog alldeles för bra på namn för vi höll på i över 1,5 tim utan att någon vann så till slut fick vi avbryta leken med ett lika resultat, och det händer inte ofta när vi tävlar vill jag lova! Att ge sig är ingen av våra starka sidor...

 

Imorgon ska det vara bättre väder så vi siktar på en tidig dag i backen följt av en sväng in till Downtown för att spela lite biljard eller något annat kul en fredagskväll. Det har regnat ganska mycket nu de senaste dagarna så här i Kelowna är det endast lite snö kvar på vissa ställen men i BW snöar det om det regnar här nere så där är det bra!

 

Nu dags att krypa ner bredvid J och få sig lite sömn inför morgondagens äventyr!

 

Later


Kommentarer

Postat av: A

Kul att ni har det bra därborta!



Här är det förnärvarande soligt och när solen ligger på blir det plusgrader, men på natten är det -10 fortfarande.



Hela familjen hälsar.



Leah är jättenöjd med att titta på den här sidan:

-Jag sänner Milla o Janne, säger hon glatt varje gång.



Ha det bra!



/Storebror A. med familj

Postat av: Annika

Hej godingar! Roligt att läsa hur det går för er. Kom ju då på att man som resande uppskattar lite kommentarer tillbaka :) Först av allt så hoppas jag det e lugnt med vovven där hemma nu? Inte roligt :( Vet ju hur det var sist när det ni fick säga hej då till Jacko...

Va härligt ni verkar ha det :D Boende och bil å backar, bubbel å goa dagar, njut säger jag bara! Jag är så sugen på att komma över en sväng å se det hela med egna ögon. Vi får se vad rese-kassan säger framöver... Här har jobbet dratt igång så är tillbaka i sthlm efter underbara två veckors ledigt i vrmld och gbg. Har denna veckan också skrivit på för fotbollen igen så nu vet ni hur mitt liv kommer se ut i vår: Marabou och försäsong och en och annan helg på längdskidor ;) Känns grymt kul iaf! Stora kramar på er så hörs snart igen!

Postat av: Janne

Ha, vadå oavgjort!?



Jag hävdar fortfarande att Yrsula inte är något namn...

Postat av: Karin

haha bio i USA och Canada är ju grymt, jag har oxå gjort densamma som ni gjorde =D



har precis vart inne o uppdaterat mig, är nog världens sämsta bloggläsare. men nu är jag ikapp tom 29/1 =)



ikväll blir det fredagsmys hos virre =) hoppas ni får en bra helg. så härligt att läsa om all go skid/brådåkning ni har, är såå avundsjuk! hoppas det gick/går bra på jobbmötet. häftigt med affärsmiddag, precis som på film haha. och lycka till du oxå janne!



kramar och pussar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback