Dags för Business

Nu är det snart dags för mitt första Business meating, hemma hos ett Holländskt Grafisk designer-par, tillsammans med J. Vin och prat är planen ikväll så får vi se hur det går därifrån :)

Imorgon ska J på sitt första viktiga möte också! Med ordföranden i Kelowna United, stans största fotbollsklubb, för att diskutera tränarkarriär. Saker börjar ordna upp sig mer och mer här, ju mer folk vi träffar och ju längre tiden går.

 

Idag har vi spenderat hela dagen i BW, en uunderbar dag! Som tyvärr dämpades av att det första som hände när vi kom upp var att jag vred till mig högerknä. Därför blev det inte så mycket offpist idag, förutom första åket när vi kom lite fel :)

J har redan förbättrat sig väldigt mycket sen vi kom och det är jättekul att se. Jag tar ju självklart åt mig all cred som den faantastiska lärare jag är, hehe! Han blir mer och mer säker på brädan och tempot är det en avsevärd skillnad på. Han börjar bli lite väl uppstudsig dock och föreslog flera gånger att race:a om först ner till liften. Jag får vänta någon minut när jag kommit ner för att han ska komma ikapp, hehehe. Men om någon månad kan han nog börja ge mig en riktig match!

Idag såg jag något underbart kul i backen; En tjej, i vår ålder på bräda, med sin dotter på ca 2,5 år på skidor åker förbi där vi sitter och njuter av utsikten. Lilltjejen följer i mammas spår och hänger med fantastiskt bra tills mamman helt plötsligt ropar "stanna i pisten" till lillan, för att sen dyka ut i skogen och dra en snabb repa i lössnön, göra några hopp och sen dyka upp i pisten några meter längre ner.  Lilltjejen var på väg att hänga med in i skogen tills hon såg vart mamma tog vägen och ångrade sig då och väntade tills hon fick syn på henne igen längre ner. Då struttade hon helt enkelt ner till henne och de fortsatte sin färd nedåt igen. Helt adorable!!

 

Imorgon efter Js möte ska vi ge oss ut och terrorisera de företag som vi skickat in våra anökningar till men inte svarat. Då får de se i egen hög person vilka stjärnor som sökt jobb och kommer inte kunna motstå! Vi kommer nog hem med en 3-4 jobb var, minst! :)

 

Jättekul att några fler vågat sig på att skriva kommentarer, det är fantastiskt kul att läsa!! Fortsätt med det tack :)

 

Nu, hopp in i duschen för att lukta gott för våra nya bästa vänner, hehe!

 

Later

 

 



Kommentarer

Postat av: Mson

Låter som full rulle och sköj att ni börjar få lite mark under fötterna nu iaf!



liverpool är ju en skandal som alltid fortfarande dock :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback