Fullt upp idag igen

Idag har det varit helt fullt upp. Vi började dagen i BW och det var en helt perfekt dag! Strålande sol, -2 och inte en människa i backen. Som en vis vän sagt: så ska livet vara när det är som sämst :) BW ägs av en Australienare och det kryllar verkligen av aussies där. Säkert 80% av alla säsongare än från down under. Idag var det dessutom Australia Day (typ deras nationaldag) och de var inte riktigt kloka! De firade hej vilt med att tex spela Cricket i snön iklädda endast flip flops, linne, shorts, ansiktsmålningar och en stor Aus-flagga runt sig. Även fotboll spelades i snön och stora högtalare spelade musik av australienska artister. Precis varenda en var dessutom fulla som kajor! Helt tokiga :)

 

Efter vår perfekta dag i backen åkte vi hem och åt innan vi gav oss iväg för att träna Kelownas P14-lag. Medan J satte igång vår halva av killarna så pratade jag med presidenten Mark om min framtid i Kelowna United. De ville ju helst se att jag tog över U21-tjejerna själv medan J tog hand om ett killag, men vi kom sen överens om att J ska bli huvudtränare i U21-laget och jag är ass tränare, samtidigt som J är lite hjälptränare för killarna när han hinner. Det U21-tjejlaget är tydligen som ett stadslag för de bästa tjejerna i området och de spelar i en liga som sträcker sig lite österut och sen ända till Vancouver. De spelar 2 matcher per helg så det blir 5 bortahelger och 5 hemmahelger. På detta sättet kommer vi få resa och se massor av hela västra Kanada, vilket låter otroligt spännande! Det visade sig sen att det hade ett "damlag" också som spelade i Premier league som jag tyckte lät intressant. Båda Mark och Shaun tyckte absolut att jag borde spela där då de tyckte att både jag och J var alldeles för unga för att sluta spela på elitnivå. Använd kroppen så länge ni kan menade de. Så det kan nog hända att jag kommer spela en del iår också, vem kunde trott? :)

 

Efter killarnas träning åkte vi för att titta på Damkronornas match mot Kelownas bästa J-killar. Spännande att se min första hockeymatch! Man såg iaf pucken nu, till skillnad mot på tv, så det var tom kul, haha! J fick förklara reglerna ett antal ggr bara när jag ställde hundra frågor om domarnas olika gester. Vi försökte låta och heja på så mycket vi kunde men det hjälpte inte riktigt för till slut förlorade de med 3-0. Men tjejerna, som vi träffade igår på Torch relayen, var nöjda med matchen så det är bara att inse att det är samma i hockey som i fotboll, det går inte att jämföra damer med herrar! Spec inte heller sen man inte får tacklas i damhockey (fick jag lära mig idag, haha)! Jag blev lite upprörd och tyckte att det var väldigt orättvist, det är ju som att spela fotboll men utan att röra varann... Hur skulle det gå för en brötig back som jag? :) Tjejerna (Cissi, Danijela och Clara) var iaf jättetrevliga och vi kommer fortsätta vara den Officiella Svenska Hejarklacken här i Kelowna! Vi tänkte dra igång ett eget PepRally lagom till OS, haha. Känns som om det kan komma ungefär lika många då som igår (närmare 20 000 pers).

 

Nu börjar klockan bli mycket och det är dags att hoppa i säng. Vi ska ju ändå orka upp i backen imorgon igen, hehe.

 

Later

 

 


Kommentarer

Postat av: Sandra

Jag blir så avundsjuk!!!

Postat av: Malin

Later som att ni fatt en riktigt bra start dar borta nu och klart du ska spela om du far chansen!!

Sjalv sitter jag i ett snoigt tyskland och fryser hacken av mig... mindre skoj!

Puss!

Postat av: Virre

Förra året på australia day var vi i sydney..de e bra duktiga på att fira sitt land kan man säga.



kram kram

Postat av: Karin

men pillan, din första hockeymatch, du måste skoja!!



håller med mall, klart du ska spela om du får chansen! kul med U21! är det spikat?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback