Gott Nytt År!

 

 

Nu är klockan 4 på eftermiddagen. P ligger här på min axel och blundar. Vi är riktigt förberedda för kvällen, bl a ska två champisar hinnas avnjutas innan vi har bokat biljetter till en tre rätters tasting meny och en stor nyårsfest om 3 timmar.. Det ska bli kul. För säkerhets skull smugglar vi med några miniflaskor vodka att kunna spetsa ut drinkarna ikväll. Fullständig rapport om kvällens strapatser redovisas imorgon!

 

Så vad har hänt annars hittills? Jo, gårdagen började med ett par klassiska P citat.. Eller åtminstone bevis på hennes mattehjärna, som hon faktiskt vanligtvis är väldigt stolt över. Vi tog en morgonpromenad runt halv 6 på morgonen (jetlaggen..) och tittar på matskyltar där det. Donair kebab 6 dollar står det på en av dessa. 1 kanadickisk dollar står i ca 7 kronor.

 

P: Gud vad billigt, en Kebab för 35 kronor..

Jag tittade lite på henne och frågade om hon var säker på priset.

Hon sätter då igång tankeverksamheten innan hon svarar;

- Nej, just det, jag tänkte på 6x5 ju!

Jag: Mmm ....

 

Ja, precis, det här är tjejen jag reser tillsammans med. Det kommer absolut bli ett stort äventyr!

 

Lite senare tog vi en lång promenad genom den här helmysiga staden, där vi gick genom the Gastown, förbi Chinatown med Pillan ständigt sjungande på någon gammal Nilecity sketch om stackars asiater med adoptivföräldrar.

Dessutom han jag med att registrera mig på en jobbsökarförmedling och lämnade av min CV hos Vancouver Whitecaps, stadens största professionella fotbollsklubb. Mottagandet av den stackars, övertidsarbetande receptionisten som var ensam i hela byggnaden var dock rätt så ljummet, tyvärr.

 

Nyårsafton började med en frukost på Liverpoolbaren. Nog för att vi är ambitiösa med våra alkoholplaner (BARA Champagne och vatten fram till middagen), vi ligger ändå i lä med de två killarna i 25 års åldern bredvid oss som avslutat två (2) kannor öl innan vi ens hade ätit klart! 

 

Efter frukost var det dags för vår Mani + Pedi! P fixade naglarna och jag lät två söta asiatiska flickor tvätta, massera och trimma mina fossingar. I vanliga fall säger jag stackars fötter, men idag var det nog mer synd om dessa stackars varelser som måste röra två välanvända fotbollsfötter som inte haft skuggan av någon omsorg på ett par år.

 

Resten av dagen tog vi en till promenad där vi såg två andra "söta" (Pillan) delar av staden. Jag fick använda två av mina tre "gå-inte-in-i-den-affären" kort på Zara och H&M.

 

Nej, nu är det dags att börja göra sig i ordning. Vi önskar ett riktigt Gott Nytt År till er alla och hoppas verkligen att allas drömmar och önskningar går in under 2010!



Kommentarer

Postat av: Malin

Låter som Pillan är precis som vanligt :-D

Hoppas att eran tasting menu och festen var fantastiskt roliga!! Sedan hoppas jag att du tog det lite lugnt med alkoholen Janne.. du vet ju hur det gick sist!



God Fortsättning... shit man låter ju som om man är närmre 50 när man börjar säga sånt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback