Lägenhet

För att lugna alla oroliga mammor kan jag informera att lägenhet är hittad och inflyttad i. Men dagen började på ett minst sagt upprörande sätt...

Vi vaknade vid halv 9 (jetlaggen börjar gå över nu) och medan jag drog mig lite, kollade J sin mail. Vi hade fått ett mail från vår bostadsrättsförening där det stod att ett inbrott skett i uppgång 24 (vår uppgång) natten mellan 29 och 30 dec. Även vindsförrådet var uppbrutet. En magkramp som jag aldrig känt förut satte igång!! Herregud, vi åkte ju den 28 och vårt vindsförråd (med alla våra kläder och personliga saker) hade ju redan haft inbrott för flera flera år sen och var därför utan hänglås och gångjärn och satt ihop enbart genom kättingar. Förstå vår panik! 
Jag kastade mig på telefon och ringde personen som mailat oss för att höra vilken lägenhet som haft inbrott. Efter några försök kom jag fram och fick pratat med henne. Det var inte vår lägenhet som haft inbrott utan två våningar upp! Inte heller vårt förråd hade råkat ut för något, utan de hade gått på 4 andra förråd, alla som hade hänglås och gångjärn kvar! Puuuhhhh.... Tydligen visste de precis vilken lgh de skulle in i och hade brutit upp dörren med en kofot och gått in och plockat det de ville ha. 
Efter vi fått lugnat oss åt vi frukost och tog en promenad downtown för att hitta en buss som skulle ta oss till vårt nya bostadsområde. Bussar är inget som de satsat några pengar på här, de räknar med att ALLA har bil. Hela samhället är uppbyggt efter bilar, vilket gör att vi kommer försöka få tag på en billig begagnad bil som kan ta oss fram. 
Så lägenheten då. Vi hittade en annons i lokala dagstidningen om ett lägenhetskomplex som lät nästan för bra för att vara sant så vi gav oss iväg för att titta på det. Vi fick titta på 2 olika rum varav vi efter noggrant genomtänkande bestämde oss för det mindre. Den kostar 840 dollar (ca 5700 kr) och är ett rum på 30 kvm plus badrum. Två st 120-sängar (perfekt för alla gäster som kommer komma och hälsa på, eller hur??) varav den ena nu vikarierar som tv-soffa :) Det är som ett hotell med lägenheter med 2st pooler (en inomhus och en utomhus) , jacuzzi, gym, tvättstuga och sällskapsrum. Städning och byte av lakan och handdukar sker 2 ggr i veckan, I like! Alla lgh har också High speed wireless internet och satellit-tv. Vi är väldigt nöjda med vårt val och ska försöka få upp lite bilder på den så snart jag kan!
Nu, sen frukost innan biljakt står på agendan.
Later
ps. det har snöat ca 10cm i natt, whee!


Kommentarer

Postat av: Malin

Fantastiskt!

Vilket flyt ni har! Grattis säger jag och jag ska fasiken försöka ta och komma över... dock lär det dröja.. måste ju flytta och börja jobba först ;)

PUSS

Postat av: Virre

Hallo!



Nu har jag äntligen hittat hit.. Funkade bättre att gå genom malins blogg. Allt låter ju fantastiskt bra. Redan hittat boende och köpt en bil. Imponerad!

Ha de nu så bra



stor kram

Postat av: Nina

Lyyyyyyyyyyyyyyyx, YOU rock!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback