Update

Nu har det varit dött här i ett par dagar, sorry! Mycket har dock hänt ändå som säkert vissa sett på Facebook. Drar allt i rätt ordning som vanligt.

 

Dagen efter bilköpet (tisdag) åkte vi upp till Big White :) Vi fick hyra brädor och köpa oss liftkort, huh va dyrt! Vi hade med oss soppa till lunch och hade en gryyym dag i backen. Sol längre ner i backen men dis på toppen. Blåste kallt gjorde det med men det var underbart ändå. Kom hem goa och möra och åt en god lasagne som vi hade i frysen. Åkningen fick räcka som träning då jag lurade ut J i lössnön det första jag gjorde, hihi. När jag hör honom ramla bakom mig vänder jag huvudet upp för att kolla och självklart ligger jag själv strax i en snöhög som jag fick kämpa för att komma upp ur :) vi nöjde oss med att bubbla på kvällen.

 

Onsdagen ägnades åt brädjakt. På Canadas Blocket hittade vi bräda, bindningar och skor till J för ett grymt pris. Till mig var det värre dock. Smått astronomiska krav gjorde att nätet inte gick att fynda på i detta läget. Åkte runt till olika affärer som den ena efter den andra skickade runt oss i jakt på Brädan. Tillslut fick jag dämpa mina krav och bad om att få titta på en likvärdig bräda från ett annat märke och 35 min senare gick jag därifrån med bräda och bindningar i toppklass för bra mycket mindre än min drömbräda. Den som spar hon har :) Eftersom det inte blev någon åkning blev det lättare träning på kvällen följt av jobbjakt och brevskrivande. 

 

Så till idag, när vi åkte den 45 min långa vägen uppför bergen till Big White, för att samma stund som vi kliver ur bilen upptäcka att nån (nämner inga namn här) har glömt hennes snowboardboots hemma i lgh, suck! Det blev till att hyra ett par obekväma kängor för att få ut någonting av dagen. Vädret idag var fantastiskt och trots att det faktiskt var kö 2ggr i liften så blev det en kanondag. Vi lärde känna våra nya brädor i både pisten och i skogen. Ganska nyss hemkomna åt vi vår lunchsoppa och slappar nu lite innan ev träning och middag. 

 

Något väldigt tråkigt som upptagit mina tankar de senaste dagarna är att vovven där hemma i Gbg är dålig och har legat på Blåstjärnan i ett par dagar utan att de ser någon förbättring. Många tårar och lite sömn har det blivit, ständigt hoppandes på att han ska svara på medicinerna och bli bättre så vi inte måste avliva honom. Lider med dem där hemma som måste se honom sån hos veterinären. 

 

Later



Kommentarer

Postat av: Anonym

Lättare att svara här tror jag ;) Ska du ha fler mössor, du fick ju en egendesignad, börja med den tycker jag! :)) Dom två jag fick var en av hampa med sköldpadda på i ljusrosa och en mörkt ceriserosa med pingviner - så söta så!

Saknar er allt lite här hemma och är bara lite avis på att ni får åka hela dagarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback