Mot VM 2022

Nu är ni säkert nyfikna hur våra möten gick och vad som hänt idag.

Vi kan ju börja med gårdagen, då vi skrev att vi skulle träffa ett holländskt Designerpar.

De bodde centralt och hade lämnat allt de hade för att starta ett liv här i Kelowna. Båda har varit ingenjörer och nu sadlat om till grafisk design och internet marketing. Dessutom hade de en 2-årig son och skötte ett Bed and Breakfast. Med andra ord ett riktigt hurtigt, trevligt holländskt par som bjöd oss på hembrygt öl! Och det smakade faktiskt bättre än Canadian Molson, den prippsliknande sörjan de har på fat på de flesta ställen.. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, men inte jobb, förrän Janne lämnade sällskapet för en kissepaus. Väl tillbaka lyssnade jag väl mest och förstod på Ps ansiktsuttryck att de inte hade mer jobb än till sig själva för tillfället. De var ett ganska nystartat tvåmannaföretag och att anställa en person till låg inte i deras plan för tillfället. Hursomhelst lämnade vi dem framemot midnatt med en hel del ny kunskap om Kelowna och arbetsklimatet. Deras firma kommer växa och P gjorde ett gott intryck. Jag var nöjd med tipsen om hur man brygger sitt egna öl, samt att det finns vingårdar som kan specialgöra vin på beställning! Om två månader får ni komma hit, då ska det vara redo att avnjutas!!

 

Tisdagen ägnades åt att följa upp en del mail och ett par av tipsen vi fick från holländarna. Dessutom tittade vi till Ps drömarbetsgivare, nämligen DISNEY! De rekryterar för tillfället och ett av deras nyinköpta bolag finns här i Kelowna. Både P och J har sökt olika arbeten. När vi kom till adressen, som inte går att hitta utan en del detektivarbete, eftersom så många skulle hälsa på dem för jämnan, blev P helt knäsvag. De spelade upp Disneyfilmer i lobbyn! Och vi lämnade stället med telefonnummer till HR personen i fråga. Här ska vi terrorisera till oss en intervju!!

 

Sedan var det dags för nästa möte med Kelowna Uniteds president. Vi pratade en stund och jag fick bra vibbar av föreningen och vad presidenten försökte uppnå. Klubben är ganska stor och de behöver duktiga tränare. Det verkar som att de har ett bra U19 tjejlag. Jag var snabb i tanken och pratade in P som eventuell assisterande tränare. Vi får se vad vi tycker om ett sådant commitment och om det är lika kul och bra som det verkar. Jag fick iaf stora förhoppningar om att detta är starten på ett kanadensiskt tränaräventyr, som inte kommer sluta förrän jag som Kanadas förbundskapten leder laget till VM slutspelet i Indonesien, Qatar eller Australien år 2022 ;). Menmen, varför gå händelserna i förväg, jag skriver bara "fortsättning följer..."

 

På det stora hela, en ganska produktiv dag med en del nätverkande och kontaktbildning. Imorgon siktar vi på Big White, samt ett fotbollsträningspass som intagningsprov. Jag har drillat P länge och väl i taktik och upplägg under vår avkoppling i jacuzzin..

 

Hörs snart



Kommentarer

Postat av: David

Hej ni två! Kul att höra att ni nätverkar och uppträder produktivt! Jag håller tummarna för er bägge att ni kan hitta var sitt jobb som kan stimulera er lite och ge en slags variation till vardagen, även om detta kanske inte behövs ännu...



Här hemma händer väl inte mycket, Natalie och jag åker tillbaka till Green Bay på fredag. Vi har båda lite ångest, men förhoppningsvis ska allting gå bra även denna termin. För övrigt åkte jag på en P-bot utanför gymmet igår. 600 kr är väl en rimlig ersättning för lapplisornas fantastiska arbetsinsatser och verksamhet, så jag beaktar detta som en välförtjänt allmosa. Annars har jag två intervjuer angående sommarjobb, HB idag och SEB imorgon. Förhoppningsvis leder detta till något.



Fortsätt uppdatera oss här hemma, det är mycket uppskattat! Hörs snart igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback