En månad till jul!

Hade tänkt att börja detta inlägget med en bild på grannens hus men hittar inte sladden till kameran så det får bli en annan gång...

Ja, kylan och snön överraskade inte bara oss utan hela Kelowna blev tagna på sängen en morgon när man vaknade upp till massa snö. Till skillnad mot Sverige ligger faktiskt snön kvar på marken här och allt är så vitt och fint. Det är fortfarande ljust på morgonen när jag går upp vid halv 8 och det är också en stor skillnad mot Svea. Det har varit kallt, ca -8 på dagarna och med vind på det sa de på nyheterna att det var ca -25 till -33gr och de rekommenderade inte folk att vara ute för långa stunder med risk för köldskador. I måndags natt var det -23 gr utanför fönstret, brrr! I samma väderprogram pratade de om att i Toronto hade de närmare 20 plusgrader häromdagen och inte direkt har samma problem. Det är iaf ett STORT land vi bor i!
En månad innan julafton, UNDERBART!! Jag längtar som bara den, nu är ju bästa tiden på året enligt mig. Julmusiken går på repeat och som ni läst har det bakats lussekatter. Vi är inne i ett riktigt bakstim för igår blev det ne... chokladbollar (shit, vilken besvikelse det var! Vad mycket godare det var när man var liten, nu var det bara äcklande tyckte jag och J fick tvinga i sig alla 25 själv.) och ikväll är det ännu en megauppsättning lussekatter i görningen.
Hittade en liten lista på en blogg och tänkte dela med mig mina svar:

4 TV-program jag ser:
1. Greys Anatomy
2. Gossip Girl
3. Dogs with jobs
4. Love it or List it

4 saker jag gjort idag:
1. Jobbat
2. Svarat på mail, bloggat
3. Ätit middag
4. Bakat (bakar) lussekatter

4 saker jag längtar efter:
1. Julen
2. Vänner och familjen hemma i Sverige
3. Få besök från Sverige
4. Anders och Ylvas bröllop :)

4 saker på önskelistan:
1. En hundvalp - en liten Xavi
2. En Balenciaga City-väska i färgen Storm
3. Att vi får svar på Visumansökan snart och att det blir ett ja!
4. Hmmm, kan inte komma på nåt mer, har redan allt jag behöver i mitt liv :) Kanske att alla vänner och familj kunde flytta till Kelowna så skulle livet vara HELT fulländat, haha!

Vår blivande vovsing!
The one and only dream bag!
Drömväskan som jag suktat efter i åratal...

Nej, nu har degen jäst klart och det är dags att sätta igång med själva kattgörandet!
Later


Kommentarer

Postat av: Malin

Heeeej, skickar du några lussekatter till mig med ellah ;))

Ses om några veckor sweetie!

PÖSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback