Ny update

Som vanligt när jag bloggar har det gått en tid och det har hänt massor! :)

Hela september upptogs av Try outs för alla lag i hela Kelowna United. J var med på VARJE och är lite av KU's tekniska direktörs högra hand. Jag var bara med de första två veckorna, sen tröttnade jag, haha! Skillnaden var att J fick betalt för att vara där, det fick inte jag. Även "mitt" lag U21 tjejerna hade nya try outs och det gjorde att vi fick ett riktigt bra lag iår. Vi blev av med de som inte har varit motiverade och som dragit ner tempot på träningar och matcher, och istället fått 9 st riktigt hungriga bra spelare. Redan nu på de första träningarna vi haft har det sett förvånansvärt bra ut så vi ser verkligen fram emot nästa säsong. Vi har fått en ny huvudtränare till laget då J kommer ha fullt upp med allt som KU har planerat för honom. Jag kommer fortsätta som spelande ass. coach och J kommer vara där så mycket som han hinner.
Mitt jobb går bara bra, vi håller ev på att planera en flytt för att slå ihop de två print shopparna till en stor. Jag är ju ett gäng år yngre än alla andra på jobbet och kommer in som en frisk fläkt och de gamla tanterna ser mig som deras barnbarn :)
Oktobers väder har varit totaalt tvärtom mot Sveriges :) Vi har fortfarande 25gr och sol även om kvällarna är lite kyligare med bara ca 7gr.
Vi har också hittat ett nytt ställe att bo på efter att våra värdar ska flytta 8tim österut. Det är lite större (dubbelt så stort som nu) och har ett extra sovrum där alla som kommer och hälsar på kan bo! Det var en riktig sten som föll från mitt hjärta när vi klev där. Jag hade nästan tappat hoppet att hitta något efter ha tittat på säkert 20 st olika ställen som alla bara var nää. Där bor vi i ett nybyggt hus, hos ett par i vår ålder utan barn men med en liten vovve :) Den är dock omöblerad vilket gjort att vi igår köpte oss en fin soffa :) Fick ett kanonpris tack vare världens bästa prutare J <3
Ok, detta inlägget tog ca en timme att skriva (skrivkramp!!) och nu orkar jag inte mer, ska försöka få mig skriva lite mer snart igen. Tror det hjälper om ni kommenterar lite mer så man märker att någon faktiskt läser :)
Later


Kommentarer

Postat av: Marie

Läser, men det är väldigt svårt, då den svarta bakgrunden är störande. Kram

Postat av: Bo

Trevligt att läsa lite nyheter, men är inte fotbollen en kort sommarfluga hos er? Om ni kan få folk med på att träna i här så borde det ge stort utslag.

Postat av: Veronika

Hallo! Nu har jag uppdaterat mig om era liv.. Låter som ni har det alldeles fantastiskt bra! Här hemma har vi en fantastisk höstdag. Tog en promenad till havet i morse, solen sken, det var helt stilla på havet och löven var så fina i alla sina färger.. kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback