Vancouver, flytt och vardag

I helgen var vi i Vancouver. En fotbollsturnering gick av stapeln och vi slutade trea.

Vi skrev också om att vi hade hittat ett härligt ställe att bo på. Men dagen innan vi skulle skriva under hyreskontraktet, ringde ett äldre par som ville visa oss deras lilla hus. De ska åka till Hawaii över vintern och behövde någon att se efter deras hus som ligger helt fenomenalt centralt. Efter en snabb titt tackade vi ja direkt. Hyran är lägre än vad vi betalar nu, huset är fullt möblerat, el, internet och kabel tv ingår, tre rum och två badrum, barbeque yta och en stor trädgård. Vi hade verkligen tur, hyresvärdarna påminner om Doug och Dawn och de fattade tycke för oss, speciellt när vi inte har några husdjur, inte röker och lovade att inte ha (för) många fester. Det finns gott om plats för alla besökare!
Annars börjar vardagen och hösten infinna sig. P jobbar på dagen, jag jobbar på kvällen. Igår tränade jag först U 11 flickor (som knappt vet vad fotboll är) för att nästa timme utvärdera och träna U 21 killar.
Dessutom har jag börjat spela lite inomhusfotboll. Tydligen tycket lagkamrater att jag fortfarande vet hur man sparkar en boll, för jag blir inbjuden att spela för en massa olika lag. Standarden är inte direkt Allsvenskan, men det finns en och annan spelare som har meriter från Premier League klubbars ungdomsakademier..
Vi ser mycket fram emot vår resa till Green Bay, träffa David och Natalie, fira halloween, uppleva Chicago, se en live NBA match, samt mycket annat!
Hörs snart igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback